איך לבחור חומר לאיטום גגות?

החלטתם לבצע בעצמכם את איטום הגג? מעולה, כעת כדאי להבין איזה חומר לאיטום גגות מומלץ לבחור. אך רגע לפני שאתם מטפסים לגג עם החומר המיועד, זכרו שלא כל עבודת איטום גגות תוכלו לבצע בעצמכם ובמקרים מסוימים יש להזמין איש מקצוע. לצורך איטום גג מורכב תוך שימוש ביריעות ביטומנויות או באמצעות זפת מומלץ להזמין איש מקצוע מיומן. איטום של פגמים קלים ותיקוני תחזוקה פשוטים תוכלו לבצע בעצמכם לאחר התייעצות עם אנשי מקצוע. חשוב לזכור שמדובר בעבודה בגובה ויש לבצעה בזהירות תוך נקיטת כל אמצעי הבטיחות הדרושים. אז איזה חומר לאיטום גגות כדאי לבחור?

חומר איטום גגות לשימוש באופן עצמאי

אם הגג שלכם כבר טופל בעבר והחומר האוטם החל להתבקע או שהתגלו סדקים ואזורים שדורשים תיקון תוכלו לבצע את התיקונים בעצמכם בעזרת חומר לאיטום גגות פוליגג של טמבור. חומר הציפוי פוליגג עמיד מאוד לאורך זמן גם נגד מים עומדים והוא ידידותי לסביבה ואינו פולט חומרים מסכנים. ציפוי פוליגג יעיל גם לצורכי בידוד ושומר על הטמפרטורה בבית.

יריעות ביטומניות – מומלץ להשתמש בשירות מקצועי

יריעות ביטומניות הן יריעות איטום מחומר סינטטי הנקרא ביטומן. את היריעות הללו מדביקים על הגג באמצעות חימום בעזרת להבה ולכן על איש מקצוע לבצע עבודה זו. יריעות ביטומניות מעניקות מענה לאורך זמן והן עמידות לתנאי מזג אוויר קיצוניים. אם בחרתם להשתמש בדרך זו כדי לאטום את הגג, זכרו שיש לבצע תחזוקה מדי שנה ובררו על האחריות שמגיעה עם ביצוע עבודה זו.

איטום גגות רעפים

בכל הנוגע לגגות רעפים, מומלץ ביותר לפנות לאיש מקצוע שיתאים את הפתרון האידיאלי. גגות רעפים מועדים לנזילות יותר מאשר גגות בטון רגילים. השיטות המתאימות לאיטום גג רעפים יכולות להיות יריעות ביטומניות, מערכות שונות לאיטום גג רעפים, דבקים אקריליים וגם חומרים פולימריים. כאמור, כדי לדעת איזה חומר יעבוד טוב יותר על גג הרעפים שלכם יש להתייעץ עם איש מקצוע. יתרון נוסף להזמנת איש מקצוע לאיטם גגות רעפים הוא שמדובר בעבודה בעלת סיכון גבוה יותר, שכן משטח העבודה אינו ישר והעבודה מורכבת לביצוע.

בשורה התחתונה

תיקונים קלים או איטום בגגות שכבר בוצעה עבודת איטום בעבר תוכלו בהחלט לבצע בעצמכם, תוך דגש על בטיחות והתייעצות עם גורמים מוסמכים לפני ביצוע העבודה. במקרים מורכבים יותר יש להזמין איש מקצוע אמין ולהבין איזה חומר הוא ממליץ לכם ולמה. בכל מקרה בו תבצעו את העבודה בעצמכם, בדקו האם תהליך האיטום מתקדם בצורה נכונה ושאתם מבינים מה אתם עושים. עבודה לא טובה בעת איטום הגג עלולה לגרום לנזקים חמורים יותר ולהוצאת כספית כבדה יותר – אז קחו זאת בחשבון. בהצלחה!

Bookmark the permalink.

Comments are closed.