איטום- נזילות ותיקונים

אתר הנדימן נחלץ לעזרתכם ודואג שתעברו את החורף בשלום וללא תקלות. ריכזנו עבורכם מידע רב על איטום הגג לקראת החורף, אז קדימה אל תחכו והכינו את גג ביתכם לחורף…

נוזל לך פה משהו.. מהגג..

כאשר מגיע החורף, נזילות מהגג הם דבר שמפחיד לא מעט אנשים אשר ביתם הוא מבצרם. תדמיינו יום גשום עם ברקים ורעמים, וביתכם, המפלט שלכם מכוחותיו האמתניים של הטבע, מתחיל להתמלא במי גשמים הזולגים לאיטם מהגג שמעל לראשכם. גם ללא נזילה וכניסת מים לתוך חלל הבית, גג לא אטום מוביל לנזקים רבים כגון עובש בקירות, סדקים ופגיעה במבנה.

הכינו גגכם לחורף

נזילה מהגג ניכרת בעיקר בחורפים גשומים, בהם המים מחלחלים פנימה אל הקיר. ייתכן שמדובר בנזילה בכמה מקומות או בנזילה נקודתית במקום אחד ספציפי. כך או כך, הזנחה של נזילה תגרום למים לחלח לפנימה לתוך הקיר, לפורר את הקיר או ליצור מגע עם נקודת חשמל- דבר הנחשב לסכנת נפשות של ממש. אל תחכו שנזקי החורף יופיעו בקירות ביתכם ונקטו בפעולות הדרושות לפני בוא החורף.

זיהו ואיטום נזילות מהגג

לא כל נזילה מהגג תלווה בקולות טפטוף. קולות טפטוף ניכרים בבתים מאוד ישנים,בהם יש חורים בגג או פתחי מצנן ישנים שלא נסגרו. רוב הנזילות הם שקטות- אם כן איך תזהו אותם?

בכדי לגלות היכן יש נזילות יש לעבור באור יום על הבית ולהתבונן בקירות. נפיחות בקיר, סדקים בקיר ועובש הם סימנים לכך כי אל הקיר חילולו מים. ניתן גם לנקוש על הקיר- צליל חלול על קיר בטון מרמז כי מאחורי הקיר ישנה נזילה.

נזילה הקרובה לחיבור בין הקיר לתקרה, או קילוף התקרה מרמזים על נזילה מן הגג.

במקרים של נזילה מן הגג יש לבצע איטום. בעונת החורף לא מומלץ לבצע איטום שכן חייב לוודא כי הקיר והגג יבשים. אולם משום שמדובר בישראל- שאינה שטופת גשם, ניתן לבצע איטום אם היו מספר רב של ימים נטולי גשם וכי הקיר יתבייש.

ניתן לבצע איטום חיצוני או איטום פנימי. איטום חיצוני יתבצע על הגג בעזרת יריעות איטום או בעזרת זפת.איטום פנימי מתאים במקרים בהם הנזילה היא נקודתית- ויתבצע בעזרת אלסטרוברש,פוליגג 450 של טמבור ושאר חומרי איטום אותם ניתן לרכוש בכל חנות חומרי בניה.

Bookmark the permalink.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *